Astronomický střed Evropy Kouřim

 


astronomický střed Evropy

Kousek od Kouřimi v poli je astronomický střed Evropy. Město Kouřim instalovalo památník na náměstí od Jaroslava Pouli a má upozornit na to, že se v poli asi 1,5 km od města nachází astronomický střed Evropy tzn. průsečík 50. rovnoběžky s 15.poledníku.

Malá ukázka obrázků z města.

kašna se sochou Panny Marie Immaculaty

kámen Prokopu Velikému

pomník obětem 1. a 2. světové války

celé náměstí má kamennou dlažbu (kočičí hlavy)

kamenný hrad na dlažbě


deska u vinotéky na náměstí 

"Nastav mi svou dlaň
a bude nám tu krásně,
jen co listí opadá,
Všude kolem bude zář."

krásné kamanné chodníky

s různými barevnými tvary

bývalý pivovar

pivovarský komín

Kouřim bude na pokračování.


Komentáře

  1. Zajímavý článek i fotografie. O tomto místě jsem do přečtení Tvého článku neměla ani tušení a díky za tento příspěvek. Přeji krásné poslední prázdninové dny.

    OdpovědětVymazat
  2. V Kouřimi jsme byli se sestrou a švagrem a jak čtu tvůj příspěvek,tak mám nafocený střed Evropy v domnění,že je to na náměstí.To je dobrý,že je v poli.
    Jinak mě tam také zaujala ta dlažba.Také jsem ji fotila.
    Díky za připomenutí zajímavého města

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oficiální Střed Evropy je na poli asi 1,5 km od města, ale památník je na náměstí v Kouřimi. Jenom pro upřesnění.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky