Leden 23 přehled

Začátek ledna byl slunečný a celkem teplý. Hodně jsem se toulala v přírodě. Přišla řada na Zvánovický potok a mlecí kameny. Tuto procházku jsem měla dlouho v "čekárně výletů", ale všechno má svůj čas a já se dočkala a byla jsem unešená krajinou a přírodou.

Okolí Kutné Hory také nezklamalo a v centru Kutné Hory je stále co objevovat.
Pasáž Adria v Praze je nádherný architektonický skvost.
Nesmím zapomínat na naše okolí, hlavně břehy rybníků. Tentokrát jsem měla štěstí na zvířata.

Když začne malovat obloha, to je velká podívaná.
Turistická stezka v Říčanech byla také zajímavá, potkala jsem tělocvičnu, opravenou studánku, vysázené nové stromky, vysoké pařezy, upravenou cestu a výhledy do dálky byly nádherné.

Zajela jsem na výstavu ilustrátorů Trnky, Milera a Borna. 
Zima převzala žezlo, začalo mrznout, padat sníh. 
Poslední víkend byl ve znamení voleb a s velkou přesilou zvítězil Petr Pavel, 
náš nový prezident. 


Okouzlení rodným jazykem
František Novotný

Budou tě uplácet 
a lichotkami mást
Tvé stádo budou hlídat 
a  tvoje louky pást
Budou ti vyhrožovat
a jistoty ti krást
K hostinám budou zvát tě
k nohám ti dary klást

S  úsměvem provedou tě
blátem až nad propast
Slíbí ti hory doly 
a nekonečnou slast
Nebudou zvonit zvonem
Zvonicí budou třást
Na rány zezadu 
zepředu dají mast

Dají ti volnost včel
jejich dlaň bude plást
Každý den budou chtít
ochutnat malou část
Na chvíli povýší tě
do nemocnější z kast
Z kornoutu historiků 
sestrojí vlídnou past

Budeš a nebudeš
Z dějin se stane žvást
Tak chraň ten kousek světa
kterému říkáš vlast.

Pokud jste vydrželi až sem, moje hluboká poklona.

Loučíme se s lednem a únore vítej.

Pěkné dny přeji všem.

Komentáře

  1. Hezké ohlédnutí a také ty verše se mi moc líbí a přijde mi jejich myšlenka opravdová. Přeji Ti také moc krásný den a děkuji za návštěvu mých stránek a milé komentáře..

    OdpovědětVymazat
  2. Ráda jsem nakoukla a potěšila se...Doufám, že na konci února ti budu moci přijít komentovat také. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Leden si měla hodně zajímavý a takové byly i příspěvky.Také se snažíme využít každý hezký den,ale těm je nějak konec.Zřejmě celý týden bude pršet.Jsme v nížině na rozdíl od jiných měst Libereckého kraje,kde sněží.
    Báseň je nádherná.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky