Chrudim

 Dostala jsem pozvání na neplánovaný výlet do Chrudimi.

Odhodila jsem vařečky, vypnula sporák,  kyblík s mopem jsem postavila do kouta  

a hurá na výlet.

Resselovo náměstí 



Kostel Nanebevzetí Panny Marie


Trojlodní bazilikální gotický kostel s románskými základy, upravován v novogotickém slohu. Průčelí dominuje dvojice nárožních hranolových věží vysokých přibližně 62 metrů. V interiéru se mj. nachází gotická křtitelnice z r. 1462, gotické obrazy a sochy, renesanční portrét Ježíše Krista. Hlavní oltář je barokní.






Na Žižkově náměstí stojí od roku 2012 socha svaté Anežky České. Autorkou plastiky je Kateřina Bůžková ze Střední průmyslové školy kamenické a sochařské v Hořicích.











Příjezd na náměstí byl hodně zvláštní. Silnice je do kopce a jako retardéry jsou udělané malé hopy a vypadá to, že se  jede po schodech. Vyfocené to nemám, snad příště.

Díky za nakouknutí.


Komentáře

  1. Krásný výlet a tleskám, že jsi odložila mop, vypnula sporák a jela. Takové šance se neodmítají a vzpomínky Ti zůstanou... Jídlo se dá dovařit vždycky a uklidí se později. Fandím Ti. Děkuji za nahlédnutí do Chrudimi, kde jsem ještě nebyla a ten dlážděný městský znak mě opravdu upoutal stejně, jako kavárnička. Přeji Ti další takové pěkné výlety.

    OdpovědětVymazat
  2. Líbí se mi,jak píšeš na úvod.Mám to stejné,když jsem v důchodě práce doma neuteče.Když vidím ty nádherné fotografie začínám litovat,že jsme přeci jen nezajeli do Chrudimi.Točili jsme se kolem ní.Mně se zdá,že neumím města fotit.Tobě se to povedlo dokonale a já mám poznámku v mém výletníku,Chrudim.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Večernice, dobře si udělala. Chrudim máme kousek, kamarádi tam mají na náměstí galerii, jezdíme tam celkem často, máme to tam rádi.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Chrudim považuji za krásné město a navštívili jsme ho vícekrát, nyní s tebou. Pěkně jsem si to zase užila, mám na blogu také vícekrát. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Fredy Kruger

    Jebb Hounno se vydal na výlet,
    v obavách, jichž nelze domyslet !

    On přes pole, luka šel do Chrudimi
    ve strachu, jestli tam nejsou miny !

    ..... pak potkal muž starého Ošustila :
    "Na cestě není už jediná mina !

    Však jednu věc do dneška nechápu,
    že poslední minu JÁ vyšlápnul !
    Jest tomu více, než šedesát roků,
    .... jáááá dostal jí přímo do rozkroku !

    Co z toho vyplývá ? nuže :
    Jsem eunuchem, nejsem už mužem,
    teď ve sboru zpívám ( jen sám jen )
    koloraturním sopránem !
    Tak vysoce ječet dovedu,
    poslouchej, teď ti to předvedu " :

    ... muž zazpíval ! ( vysoce docela)
    až Hounnu se zadnice sevřela !
    ... z příšerného pak, ohlušen zvuku,
    pozdravil dědka a podal mu ruku

    a radostně vyběhl do Chrudimi !
    nenarazil už na žádné miny !

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky