Židovské ghetto


 Synagoga, dnes sloužící jako muzeum Březnických Židů, je v centru malého ghetta jménem Lokšany. To vyrostlo v 1. pol. 18. stol. po povinném přemístění Židů a tvoří jej 24 barokních domů, z nichž nejznámější a největší je Popperův palác. 


Ghetto je umístěno vedle Březnického náměstí, se kterým jej spojuje úzký průchod.









Synagoga je ve správě městského úřadu a infocentrum zajišťuje komentované prohlídky.








To byla ukázka malého židovského ghetta v Březnici.
Příště se zastavíme v malé pražírně kávy.

Zatím se mějte dobře.


Komentáře

  1. Moc hezké fotografie. Hezká židovská čtvrť se synagogou je v Třebíči. Tu jsme loni navštívili. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  2. Hezké a zajímavé místo.Město Březnice má hodně zajímavostí,jak jsem koukala a jak nám ukazuješ.Bohužel tím směrem máme před sebou Prahu a i když ji manžel dost zná,tak ji projet není jen tak.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  3. I já jsem pomyslela na Třebíč, tam je čtvrť opravdu velmi působivá. Děkuji za fotky další, velmi malebné.
    Večernice, přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Často navštěvuji židovské památky a nedávno jsme v Březnici byli - ovšem na Íčku to mají trochu popletené - řekli mi, že v synagoze bude paní a pustí nás dovnitř a nikdo nedorazil. Tak třeba jindy ( byla jsem tam asi potřetí a nikdy jsem to nezažila otevřené -. škoda ). Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky