Čekání na Vánoce č. 24

V sladkém úžasu
José Marti

V sladké úžasu jsem v osamění  snil
o čarovných krásách vzdálené své země:
za zsinalé zimy venku vichr vyl,
a přec slunce zářilo v mé jizbě temné.

Stín jak černý démant na mně jiskrami
třpytil se-- a já hned ve svém zaujetí 
cítil jsem, jak pyšné čelo vzrůstá mi 
a že orel se mnou nad oblaka letí.

Radost kypěla mi v duši neprůhledné,
když jsem se v tu chvíli viděl stulený
k osudové hrudi krasavice jedné:
zdálo se mi, že mě tiskne pažemi,
jako bych až padal z výše nedohledné
a pak, vržen dolů, bloudil po zemi.



Nápad vznikl při návštěvě knihovny. 
Zastavila jsem se v oddělení poezie
 a všimla jsem si, že básně  si nikdo nepůjčuje.
To mě inspirovalo k vytvoření mého adventního kalendáře.
Podle statistiky byl kalendář sledovaný.
Já děkuju za zastavení u krátkých básní 
a také za vaše komentáře.

V této dramatické době 
všem přátelům mého blogu 
přeje klidné Vánoce Večernice.

Komentáře

  1. Večernice, děkuji za poetický advent. Bylo to moc hezké!
    Užij si krásné Vánoce. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Ráda jsem byla u toho.Verše mám ráda.
    Měj hezký a pohodový čas vánoční

    OdpovědětVymazat
  3. Ztrácí se komentáře.
    Ráda jsem s tebou čekala na Vánoce a už jsou tady
    Užij si je v klidu a pohodě

    OdpovědětVymazat
  4. S tebou, milá Večernice, ten advent hezky utekl a těším se na další dny. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky