Uhlířské Janovice sv. Jiljí

 Kostel sv. Jiljí v Uhlířských Janovicích

Goticko-románský kostel pocházející ze 13. stol. Kostelu předcházela kaple ze stejným zasvěcením. Dnešní vzhled pochází z přestavby po vyhoření na počátku 20. stol. Dnešní vzhled pochází z pera puristického architekta Ludvíka Láblera, který kostel přestavěl po jeho vyhoření v roce 1904.V interiéru se dochovaly gotické nástěnné malby z poloviny 14. stol. Oltář je rokokový.
zdroj wikipedie










sv. Jan Nepomucký







Příště ještě pár drobností z Janovic.

Zatím se mějte krásně a díky za návštěvu.











Komentáře

  1. Docela brzy po požáru se kostel podařilo dostat do kondice. Ty čistě kamenné kostely mají své kouzlo a moc se mi líbí. Hezký večer. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Večernice, taky jsem tam byla a to dokonce asi třikrát a nikdy nebyl kostel otevřený, k mé velké lítosti. Mám ráda tyhle staré stavby.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherný kostel, Milá Večernice. Mám moc ráda tyhle kamenné, staletími prověřené stavby připomínající Anglii.
    Děkuji za krásné fotky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Mám ráda takové kamenné stavby.
    Ráda jsem se na fotky podívala.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky