Žatec

 Žatec město chmele.



Žatec město komínů.
Prý jich mají 27.


Žatec město kontrastů.




Žatec s orlojem a kartami


V Žatci se na orloji mění karty


Chmelový orloj je součástí Chrámu chmele a piva v Žatci. Orloj, jeden ze šesti funkčních orlojů v Česku, je tvořen ocelovou konstrukcí o rozměrech 4×7 metrů potaženou měděným plechem. 
Ideu architekta Chrámu chmele a piva Jiřího Vaníčka zrealizoval umělecký kovář Petr Podzemský v srpnu 2010.

Vlastní ciferník orloje se zvěrokruhem je zdoben motivy z pěstování a sklizně chmele, dvanáct apoštolů nahrazují hrací karty a je zde podobně jako na Staroměstském orloji kostlivec se zvonkem. Pod ciferníkem jsou pohyblivé postavy připíjejících si pijanů piva, pod nimi je symbolické peklo - takové, jak si ho představují pivaři, s latinským nápisem Memento Lupuli Saczensi Cereviseae (Pamatuj piva z žateckého chmele).
zdroj wikipedie

Byla jsem i na druhé straně orloje.




Žatec a sedm čárek (jedna se mi vždy schovala)




Žatec a výhledy (vždy se tam přimotal komín)








Žatec a náměstí












Chmelem jsme začali, chmelem dnes končíme.

Pozvánka na příště Žatec a synagoga.

Pěkný den






Komentáře

  1. Hezké fotografie. V Žatci jsme byli před mnoha a mnoha lety, synovi na vojenské přísaze. To byla ještě povinná vojenská služba...to už je opravdu dávno.

    OdpovědětVymazat
  2. Já vůbec nevím, zda jsem v Žatci byla. Za to vím, že na chmelu jsem byla dvakrát.
    Hezké odpoledne !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Večernice, pěkné záběry mého oblíbeného města a tak prokouklo, vždy jsem v to věřila. Mám ho na blogu vícekrát, ale v daleko horším stavu.Vždy obejdu hradby, v synagoze jsem v Žatci ještě nebyla a hodlám to napravit a s tebou tam půjdu už brzy! Ale okolo chodím pokaždé. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Ráda jsem se podívala, milá Večernice. V Žatci jsem byla snad před sto lety...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Je to hezké město.Byla jsem tady určitě a poprvé,když jsem šla na SEŠ,tak jsme jeli na chmel,kde jsme se měli seznámit.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky