Miloš Forman

 Výlet do Čáslavi jsem měla naplánovaný dlouho.
Od té doby co jsem se dozvěděla,
 že odhalili Formanovi pamětní desku na jeho rodném domě.
Jela jsem autobusem a vystoupila jsem na zastávce Na Balkáně. 
Téměř u zastávky stojí rodný dům Miloše Formana.
 Rodný dům Miloše Formana je rohový a okolo je hodně vegetace.






Na infocentru jsem se dozvěděla, 
že mají také Formanovo kino, u kterého jsou Formanovy kameny.

Rarita, kterou jinde nenajdete.
 Ta nese jméno po oscarovém režisérovi a především čáslavském rodákovi
 Miloši Formanovi. 
Kameny připomínají všechny jeho filmy a divadelní hru.
Na 17ti  umělecky ztvárněných kostkách je odlit název Formanova díla a rok premiéry. 


Když jsem přišla ke kinu, hledala jsem postavené kameny, památníky.
 Technické služby tam právě sekaly trávu a já jsem nikde nic neviděla. 
Když už jsem byla odhodlaná se jít zeptat, oči koukly na zem a kameny jsem viděla.
Ach jo, ale kdo hledá, najde.



Příště bude procházka městem.

Krásný den.


Komentáře

  1. Trochu s detektivkou, ale heuréka!
    Moc hezký počin, pan Forman si to rozhodně zaslouží. Byl jsme na Formanovi na Kampě, moc se nám to líbilo. jeho filmy prostě milujeme...
    Přeji hezký den, milá Večernice. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. To jsem ani netušila.Měla jsi hezký,tematický výlet a to mám ráda.
    Také mám ráda Formanovy filmy.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavý článek. V Čáslavi jsem nikdy nebyla a zmínka o M. Formanovi mě opravdu zaujala i to, že jej takto hezkým způsobem ve svém městě zvěčnili coby slavného občana a tvůrce. Těším se na pokračování. Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavý příspěvek, ráda jsem se podívala.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky