Den architektury

Poslední zářijový víkend byl ve znamení voleb, u kterých jsem byla v komisi,
a také byl Den architektury.  

Na cestování jsem měla málo času a tak jsem volila nejbližší místo 
pro konání Dne architektury.
Bylo to hodně netradiční místo.

Byla přístupná smuteční síň v Českém Brodě.
Byla jsem tam na pohřbu mojí maminky, babičky a dědy, 
ale nic si z toho nepamatuju, to byly uplakané  dny. 

V sobotu jsem měla možnost si to prohlédnout.






Prezentace byla rozdělená na tři přednášky.
Představení "Bruselského stylu"
Výstavba smuteční síně
Nové trendy v pohřebnictví - poslední rozloučení

Bruselský styl byl ovlivněn výstavou Expo 58
Přednášející to vzala od skleniček přes nábytek a končila stavbou.

Výstavba smuteční síně byla v roce 1958, ale první návrhy byly v roce 1953, ale protože byla měnová reforma a nebyly peníze, tak původní návrh ve výši 320 000 Kč se neuskutečnil.
V roce 1958 nový návrh v poloviční výši 162 000 Kč byl přijatelný, ale také daleko skromnější.
Vystavěné dílo vidíte na fotografiích.


Ozdobné prvky nad oponou


A také na stropě.


Třetí část přednášky se týkala nových trendů v pohřebnictví.
Česká republika je na druhém místě v Evropě v pohřbech bez obřadu.
Mladá paní nám ukázala  Květinovou louku v Praze a v Olomouci mají Les vzpomínek.

V místnosti pro pozůstalé byla výstava fotografií Odvážné síně od Matouše Pudila.
Jen škoda, že místnost byla malá a fotografií hodně.










Kvalita fotek je špatná, hodně se to lesklo a nebyl tam prostor.



Sešlo se asi 50 možná i více odvážlivců.
Ve smuteční síni jsme poseděli 2 hodiny.
A těch informací,
takový sobotní podvečer jsem opravdu nečekala.

Dnes  neobvyklé téma, ale k životu to také patří.

Díky za návštěvu a přeju klidný den.







Komentáře

  1. Máš pravdu patří to k životu.Taky jsem pátrala co připraví naše město ke Dni architektury.Uskuteční se to zítra a bude představen záměr jak změnit jednu část Turnova o kterém se mluví už 20 let a jak znám město dalších 20 let se bude.Nakonec na studii se podívám na stránkách města.Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavé téma. O dni architektury jsem do přečtení Tvého článku nevěděla. O pohřbech bez obřadu vím a většinou je to proto, že pozůstalí na pohřeb nemají peníze. Ona to totiž vůbec není levná záležitost a pokud je rodina, která jen tak tak vyjde s penězi, tak stejně musí zaplatit aspoň to základní, tedy kremaci nebo uložení do hrobu a na obřad jim peníze nezbudou. Bohužel. Je to smutné, ale je to tak.

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavá akce.Zaujala mě cena výstavby smuteční síně v minulosti. Dneska by se za ty peníze nenainstaloval ani odpadkový koš. Na fotkách jsem hned poznala smuteční síň ve Vsetíně ještě před zvětšením fotek. Přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
  4. Letos jsem nemohla jít, ale k vidění bylo hodně zajímavého. Brusel je zajímavá kapitola v architektuře.
    Večernice, díky za tento příspěvek.
    Zdravím, Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky