Hroby

 
Když jsem byla v České Brodě se podívat na smuteční síň,
tak jsem prošla hřbitovem a vyfotila netradiční hroby.

 U kolumbária mě zaujala červená barva a sloupy



Betonový pomník kombinovaný se sklem


Oboustranný pomník



Velký hrob i se sochou



Pomník s křížem


A tady až doma jsem zjistila, že jsem vyfotila hrob Františka Mrázka.
 Petr Nikolaev natočil film Příběh kmotra na motivy Mrázkova příběhu. 
Film byl do kin uveden 24. října 2013. 
Mrázka zde ztvárnil Ondřej Vetchý. 


Tímto končím hřbitovní informace
 a budu si užívat podzim.

Díky, že jste přetrpěli toto téma.

Pohodový den


Komentáře

  1. Milá Večernice, i když je to posmutnělé téma , je na druhou stranu pravda, že na hřbitovech se najde spousta nádherných uměleckých děl, soch a zajímavě vytvořených náhrobků. Já sice hřbitovy moc nemusím, ale jsou tam díla, která opravdu zaujmou a můžeme tam obdivovat práci mnohdy zcela neznámých autorů, zdatných kameníků. Blíží se čas dušiček a tak se hroby vyčistí, rozsvítí a to je pak při večerních prohlídkách opravdová nádherná atmosféra plná vzpomínek na blízké a přátele. Přeji ti krásné podzimní dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Také se ráda projdu hřbitovy. Ten oboustranný náhrobek je nádherný. Vlastně všechny vybrané náhrobky jsou zajímavé včetně kolumbaria.

    OdpovědětVymazat
  3. Hřbitovy si projdu ráda. Některé náhrobky jsou opravdu zajímavé. Blíží se dušičkový čas a to jsem vždycky ráda s mamkou chodívala položit věneček z modré statice a rozsvítit svíčku na hrob příbuzných. A mám to tak i teď.
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak mě se opět předčasně odeslal komentář 🙈 Pokračování hodně zajímavě řešených hrobů. Ve veledilech a velehrobech převažuje romské etnikum. Nic proti, jsou to kolosy. Podle jednoho aspoň bezproblemu najdu skromný hrob bratra. Co se týká pobytu,dovedu se tam procházet s posezením nehledě na čas. Jiné je to na Židovském hřbitově,z něj prcham, sálá tam na mě smutek, neklid až děs.

    OdpovědětVymazat
  6. Večernice, netrpěla jsem, naopak. Po hřbitovech chodím ráda.
    Zdravím, Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  7. Po hřbitovech chodím ráda.Mám to asi po babičce,která s námi hodně cestovala po příbuzných a ať jsme byly kdekoliv nezapomněla navštívit hřbitov.Jsem ráda,když tam objevím staré náhrobky,ty mám ráda.Čtu teď komentář Fukcarinky,nevím čím to,ale na židovských hřbitovech zažívám to samé.Proto se jim vyhýbám.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  8. Procházím hřbitovy a to i ty židovské často a moc ráda, některé jsou i hodně zarostlé zelení a říkám si, jak asi ti lidé žili, čím se zabývali a na co mysleli, a že na jejich místech zanedlouho budeme i my. Děs na židovských hřbitovech nemám, jsou to lidé tam pohřbení před válkou, ale děs bych měla v některém z koncentráků, kde je zabíjeli.Tito lidé hroby nemají. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky