Železniční muzeum

Železniční muzeum Lužná u Rakovníka



Na moje turistické výlety jezdím vlakem a nasbírala jsem nějaké body, které platí určitou dobu.
Aby mi nepropadly, vybrala jsem si vstupenku do Železničního muzea v Lužné u Rakovníka.

Vlak mi odjížděl z nádraží Praha Dejvice, kde jsem nikdy nebyla. V metru bylo nádraží označené, ale když jsem vyšla na ulici, nikde nic. Telefon a mapy mě zachránily.


Vybrala jsem si spoj bez přestupu a cesta byla dobrá.



Mašiny jsou na kolejích


Koukneme na panel s vlaky


Přehodíme výhybky


Vybereme spoj


Tímto ještě nepojdeme, to je panel pro děti


Tady už jsou mašiny připravené


Staré vagony na převoz piva


Pamětní deska zakladateli muzea 
Ing. Jaroslav Kocourek 
Významný železniční odborník a obdivovatel lokomotiv
ve funkci vrchního ředitele divize obchodně provozní Českých drah a.s.
založil v roce 1999 Železniční muzeum v Lužné u Rakovníka



Svezla jsem se malým parním vláčkem.
Když jsme se rozjeli, komín si fouknul a já měla černé pihy.
Objeli jsme dvakrát  okruh a pokračovali v prohlídce. 



Odpočinek je možný na stylové lavičce.






U každého exponátu byly popisky, děti si mohly stisknout tlačítko a pustit signalizaci na přejezdu, zvonily, hýbaly s návěstidly.
Dílny byly přístupné a zavánělo to tam po mazadlech a olejích.
Občerstvení bylo stylově v jídelním voze.

Vydržela bych tam déle, 
ale měla jsem v plánu ještě dojít k muzeu JK Classics historických amerických veteránů.
Ale o tom až příště.

Díky za vaši návštěvu a také za vaše komentáře.

Pěkný den.










 

Komentáře

  1. Zdravím Tě Večernice. Krásné fotografie a pro mě vzpomínky na super dovolenou Tady jsme také byli. Fotografie mám na blogu zde: https://fotojaradu.blogspot.com/2021/09/muzeum-zeleznice-luzna-u-rakovnika.html?m=0

    OdpovědětVymazat
  2. Supéeeeer. To by bylo něco pro mne. Myslela jsem, že body nasbírané v aplikaci Múj vlak mohu uplatnit pak jako odečet z jízdného na delší trase. Kdysi jsem se chtěla podívat na Den železnice na nádraží Praha-Smíchov, ale snaha s vnukem (jeli s námi) na nás koukali, jak na debílky a tak jsme poslušně šli na expozici Filmové legendy. Teda já nemusím voskové herce z amerických filmů a jejich zbraně, i když seriál Hra o trůny jsem sledovala s nadšením. Měli jsme se se synem táhnout, ale co člověk neudělá pro vnuka, že. Večernice jsem z tvých fotek nadšená.

    OdpovědětVymazat
  3. Bezvadné muzeum, bezvadný výlet !
    Pěkný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné exponáty!!! Od děcka mám vlaky ráda a dodnes je vlak můj nejoblíbenější dopravní prostředek (až na ta zpoždění). Hezké fotky. Přeji krásný den.

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Večernice, tos mi připomněla naši návštěvu, před drahnou dobou jsme tam jeli stylově vlakem. Pak pěkně do Rakovníka a zase vláčkem zpátky domů. Hezké to bylo a jistě i tobě se tam líbilo. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky