Dveře a vrata

 Při focení Novoměstské radnice v Praze jsem si všimla, že některé ulice mají informační cedulky o názvu. Se zaujetím jsem si je četla a něco mi říkalo otoč se. Byly tam tyto nádherné dřevěné dveře. Říkaly si o vyfocení.




Další dveře u kubistické budovy Diamant na rohu Spálené  a Lazarské ulice


Hned vedle budovy Diamant je kostel Nejsvětější Trojice a tem má zdobené dveře.


Kousek dál byly tyto jednoduchá dřevěná vrata


Na další skvost jsem narazila ve Františkánské zahradě. Kovová vrata s církevními motivy.
Chodím okolo často, ale jsou otevřená a nikdy jsem jim nevěnovala pozornost.



Jednoduchá vrátka v pasáži zabraňují vstup na schodiště.


Kovaná mříž u hlavní pošty v Jindřišské ulici.


Tady dveře nejsou moc vidět, ale zaujal mě název a výzdoba nade dveřmi.



Jela jsem fotit pasáže a do hledáčku se hlásily dveře, vrata a vrátka.
Díky za vaše zastavení a také děkuji za krásné komentáře.
Jsem ráda, že vás mé příspěvky zajímají.
Zima se nechce vzdát žezla, chumelí.
Přeju klidné dny a pohodu.


Komentáře

  1. Krásné fotografie. Líbí se mi vysvětlení názvu ulice. Josef Navrátil je známý malíř a mimo jiné on a jeho žáci se zasloužili o vnitřní výzdobu zámku Ploskovice anoga dalších. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A mnoha dalších...zas ten mobil. Asi budu komentovat jen z PC. Omlouvám se.

      Vymazat
  2. Praha je vděčné téma na fotografování.Vybrala jsi opravdu krásné dveře a vrata.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezké detaily, taky mám ráda zajímavé dveře, řemeslně vyvedené kliky...
    Pokochala jsem se.
    Večernice, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky