Slovenskem po červené

Přihlásila jsem se na cestovatelské přednášky a první přednáška byla
 Slovenskem po červené.
Cesta hrdinů SNP vede z Dukelského průsmyku a končí v Bratislavě.  



Cesta hrdinů SNP (slovensky Cesta hrdinov SNP) je značená dálková turistická trasa na Slovensku, která vede z Dukelského průsmyku na severovýchodu země až na hrad Děvín na západní hranici s Rakouskem. Její celková délka podle uváděných zdrojů kolísá mezi 750–770 kilometry. Částečně zasahuje i na území Česka. Je pojmenována podle Slovenského národního povstání (SNP)


Turistická cesta vede krásnou krajinou, užívali jsme si pěkné záběry
 a vyprávění o všem co takový dlouhodobý trek přináší (noclehy, doplnění zásob jídla a vody, hygiena, myšlenky a také nová přátelství.)

Tato trasa byla záměrně uvedená na začátek přednáškového cyklu, protože 
6. října je 80 let výročí bitvy o Dukelský průsmyk.

Děkuju za návštěvu
a mějte pohodový den. 

Komentáře

  1. Kaleidoskop podle Hanky:
    Bohužel, přihlášení přes Google nefunguje. Děkuji za připomenutí SNP, kdysi jsem byla na místě bojů a u památníku. Zastávám názor, že výročí bitvy, letos kulaté, bychom si měli připomínat. 👍

    OdpovědětVymazat
  2. Kdysi jsme tato místa také navštívili. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně přihlášení na Google funguje a bez problémů...asi to byl místní problém.

      Vymazat
  3. Skvělé. Prošla jsem si odkaz a potěšilo mne, že mne na spoustu míst na trase zavedl táta nebo cestovka, či moje vlastní putování, že mohu říci:"Byla jsem tam." Třeba na Dukle už hodně hodně dávno, ale památník na mne tenkrát hodně zapůsobil.

    OdpovědětVymazat
  4. Muselo to být zajímavé. Nám bylo SNP kdysi popisováno hodně jednostranně...
    Večernice, přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Když jsme byli před lety na dovolené na Slovensku ještě se synem,dva muži proti mě,tak jsme samozřejmě navštívili SNP.Nakonec to bavilo i mě.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky