12 nej

Výzva od Sincerely Helena

12 měsíců, 12 radostí


1. Na Nový rok 2023 jsem jela na výlet do Kutné Hory, ale šla jsem po žluté turistické        značce a našla jsem rituální louku. Často vzpomínám na hlas zvonu od sv. Barbory.


2. V únoru jsem se byla podívat v Říčanech na masopustByly tam krásné masky a skvělá veselá nálada. Průvod masek jsem musela opustit, protože jsme měli setkání s kamarády a ladili jsme letní dovolenou, která se nám vydařila.


3. V březnu jsem byla na výstavě orchidejí ve Fata Morgáně, která byla nádherná. Ale já raději vzpomínám na Penčický okruh, který mám kousek od domova  a byla jsem tam poprvé. Natrefila jsem na kamenné moře a plno krásné divoké přírody. Vím, že se tam určitě vrátím, ale v létě a to bude zase jiné pokoukání.


4. V dubnu jsem se byla podívat na soutěž trubačů a vábničů v Kostelci nad Černými Lesy.
Sice jsem tam chytila covid, který měl nezapomenutelný průběh, ale uniformy mě očarovaly.




5. V květnu jsem podnikala výlety do Mšena a Tetína, které se vydařily. Ale největší radost jsem měla, když je čas třešňových květů Mám ráda třešně když kvetou , potom se červenají plody  a na podzim se listí zbarví do červena. NÁDHERA.


6. Červen je čas květů z mé zahrádky. Zahrádka je moje velká radost. Když se začnou barevné tvary květů předvádět, to je potěšení.


7. Červenec to je čas dovolené. Tentokrát to byla Olomouc s její okolí. Největší zážitek jsem měla z výletu do Štenberka. Jeli jsme vlakem, který voněl novotou a ve městě bylo hodně památek. Já jsem šla sama na výstavu expozice Času. Kdyby to nebylo tak daleko, tak bych šla ještě jednou. Téma je hodně zajímavé.


8. Čistírna odpadních vod byla velice zajímavá prohlídka z technického a architektonického pohledu. Byla jsem unešená z toho, jak skupina lidí se postarala o její zachování. V srpnu jsem se toulala v okolí Karlína a Libně, ale čistírna je technický a architektonický skvost. Vždyť si ji vybírají filmaři k natáčení svých děl.


9. V září jsem byla na výletě v Příbrami na Svaté Hoře a také v podzemí. Ale jednoho dne jsem neplánovaně zašla na výstavu Skleněné podzemí na Vyšehradě. Nasvícená skleněná díla Jiřího Pačinky, která byla ve velkém sále Gorlice, to bylo jedno velké
" ACH TO JE NÁDHERA."


10. V říjnu jsem byla jako náhradnice na výletě v severních Čechách, kde jsme měli za jeden den návštěvu Šluknova, Filipova, Rumburku a Jiřetína pod Jedlovou. Viděli jsme hodně historických památek a zajímavostí. Ale velkou radost jsem měla, když jsem šla fotit Den s mlhou a myslím si, že se mi to podařilo.


11. V listopadu jsme měli Adventní setkání s kamarádkami.  Oni chodí na výlety v týdnu, ale já ještě mám přivýdělek,  tak se s nimi vídám málo a proto mě těšilo naše společné setkání.


12. V prosinci jsem připravila na svém blogu malý seriál Čekání na vánoce č.24který byl s poezií a fotografiemi. Velmi mě potěšila jeho sledovanost.

Z knih které jsem přečetla největší favorité byly 
Smrtící bílá - Robert Galbreit
Deník farářky Martina Viktorie Kopecká

Moje oblíbená vůně je větru. 
Mám ráda, když prádlo voní větrem a je pěkně vyfoukané.

Moje oblíbené jídlo jsou lívance a rýže v jakékoliv podobě.


A toho je moje další potěšení.
I když nyní mě zlobí, hlídá si své území a neustále se pere, právě léčíme natržené oko.
Dříve jsem jezdila k doktorovi s dětmi, potom s manželem a nyní s kocourem.
Vždy, když se vracím domů z práce nebo výletu, tak mě vítá a to mě těší.

A těší mě když se památky, města a vesnice zvelebují a je co obdivovat.

Tak to je přehlídka mých radostí za rok 2023.
 Byl dobrý a jsem vděčná.

Díky, že jste vydrželi až na konec.
Děkuju za vaše návštěvy a také za vaše komentáře.

Přeju vám pohodový den.






Komentáře

  1. Skvělý průřez rokem. Pěkně sestavené. Čičinka je krásná.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné jsi se zhostila výzvy,líbí se mi to moc.
    A čeká tě doma opravdový krasavec.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Večernice, až na ten Horní Jiřetín jsem si užila s tebou průřez rokem 2023. Ale H.Jiřetín je v Krušných horách??? a ten, který jste asi navštívili bude nejspíš Jiřetín pod Jedlovou? Sorry, jako. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jsi toho tolik zažila. Byl to krásný rok!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Večernice, moc krásně pojatá výzva, děkuji! Ty koláže se moc povedly, líbí se mi i tvůj dovětek. Pozdravuj kocoura a měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Večernice, ještě musím napsat, že váš kocour je veliký fešák! Můj manžel ti ho závidí!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné ohlédnutí za zážitky minulého roku.
    Kocour je velký fešák!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Večernice, ráda jsem se prošla tvými radostmi minulého roku a mazlíček na konci je krásnej. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  9. Úžasné pojatá výzva, krásné fotografie. Přeji krásné dny i tohoto roku.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky