Červené Pečky

 Červené Pečky jsou městys ležící v okrese Kolín mezi městy Kolín a Kutná Hora asi šest kilometrů jižně od Kolína.  Nedaleko obce vede železniční trať 014 Kolín–Ledečko se zastávkou. A kousek odtud je Hranický viadukt, na který jsem se jela podívat.



Vidíte tu modrou oblohu?  Počasí mi přálo.



Jela jsem v neděli dopoledne a myslela jsem si že zaparkuju u kostela.
 Jenže byla nedělní mše a místa byla obsazená. Kdo hledá, najde.






Zámek Červené Pečky
nechal v sousedství stávající tvrze postavit v letech 1660-70 Hanuš Bedřich z Trauttmansdorfu dvoukřídlý barokní zámek s přízemními arkádami. 
Později došlo k dalším stavebním úpravám. 
Ty poslední byly provedeny v roce 1863, kdy byla přistavěna čtyřpatrová věž,
 upraveny byly fasády, interiéry i zahrada. 
Dnes je zámek veřejnosti nepřístupný.
Zajímavostí je, že v této době zde často pobýval skladatel František Kmoch.







Vilém Fukner (1830 - 1906) je zakladatel nových způsobů pěstování brambor, uznávaný agronom a ušlechtilý mecenáš místního spolkového života i památek.




Minula jsem JZD KVĚT


Přešla jsem koleje a za nimi doleva směrem k mostu 




Pohledem na Kolín se rozloučíme. 

Příště bude Hranický viadukt.

Mějte se fajn.



Komentáře

  1. Tak jsem se podívala, kam se asi na živo nepodívám :-).
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Všude se něco najde.Mají hezký kostel.Možná jsme se tady pohybovali,název mi není neznámý.Občas jsme jezdívali pro vnučku do Kolína,když jezdila z Humpolce a podívali se i po okolí.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná reportáž. Právě kvůli ní jsem si raději zapnula počítač, abych si mohla fotografie "vychutnat" a pořádně si přečíst text. Kostelní věž je zajímavě řešená a ta zámecká se opravuje. To je perfektní. Ráda jsem se podívala do míst, pro mě neznámých. Díky za to a přeji Ti krásné další dny na cestách i mimo ně.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky