Mělník

 Mělník
město vína, soutoku Labe s Vltavou, 
výhledem na horu Říp a také město s historií.


Pražská brána umožňuje výhledy do krajiny a na město. 
V galerii ve věži byla výstava fotografií z 1. světové války s názvem Fotografové války.

Městská radnice 


Na náměstí se konaly sobotní trhy.





Pohled na horu Říp. 
Legenda, kterou poprvé zaznamenal počátkem 12. století kronikář Kosmas, pokládá právě horu Říp (Rip) a její okolí za místo, kde se usadili první Slované vedení praotcem Čechem při příchodu do nové vlasti a kde se odehrálo rituální „vzetí do vlastnictví“ okolní země, vrcholící jejím novým pojmenováním po vůdci těchto Slovanů, Čechovi (latinsky Boemus). V časně slovanské době však bylo území Řípu neosídleno, patrně pro nedostatek vody. Hora však ležela přesně ve středu tehdejšího slovanského osídlení Čech a horizont, jehož lze dohlédnout z jejího vrcholu, tvořil zároveň hranici tohoto osídlení
zdroj wikipedie


Soutok Labe s Vltavou a vinicemi.




Na věži je 12 hodin, poledne a obloha je vymetená až na jedno letadlo.


Další věžička za korunou stromu.





Zámecké nádvoří s krásnými komíny.





Sluneční hodiny, ale nezjistila jsem jestli jdou dobře.


U kostela sv. Petra a Pavla je rodokmen sv. Ludmily




Kostel sv. Ludmily a muzeum jsou sousedé.






Tak to byl můj den v Mělníku, který se vydařil.

Díky za návštěvu.

Přeju vám krásný den.




Komentáře

  1. Mělník už tak trochu znám z blogu Marty (Vyzobaná slunečnice), ale i tak jsem se ráda podívala na fotky Tvoje. Nebyla jsem tam.
    Hezký i když studený den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. V Mělníku jsem ještě nebyla a kouká, že je to další krásné město, které má co nabídnout. Pěkná reportáž ví fotky.

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Večernice, na tvé fotce je nikoli soutok, ale kanál s Labem, soutok Vltavy a Labe je kousíček vlevo od tohoto místa. Jinak mám radost z tvé návštěvy našeho okresního města. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Večernice. Mělník je hezké město a já souhlasím s Jiřinkou. Soutok je o kousek dál. Toto je Vraňansko-hořínský plavební kanál. Ale nejsi sama, kdo si to spletl. Když jsme tam byli, tak se zdymadlo v Hoříně zrovna opravovalo. Na fotografii je vidět. Já jsem vystoupala i na věž kostela sv. Petra a Pavla a odtud jsou krásně vidět oba soutoky. Jak Vltavy a Labe, tak i toho plavebního kanálu a Labe. Byla jsem také na prohlídce zámku, který patří Jiřimu Lobkowicz. Měj se moc hezky a přeji Ti krásný víkend..

    OdpovědětVymazat
  6. Moc hezké fotky, Večernice. Už dlouho jsem tam nebyla...
    Přeji příjemnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. V Mělníku jsme byli několikrát.Je to hezké město,které má co nabídnout.Soutok jsem popsala jako ty chybně a upozornily mě stejné blogerky.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky