Panenské Břežany


Výlet do Panenských Břežan.
Půl hodiny cesty autobusem od metra Kobylisy 
a můžeme se procházet zámeckým parkem 
a obdivovat další architektonický skvost od Santiniho.



Zámek byl postaven v první polovině 18. století v barokním slohu. 
Sloužil jako rezidence abatyší benediktinského kláštera sv. Jiří na Pražském hradě.
Po zrušení řádu se zámek stal součástí soukromého majetku Augusta Ledebour-Wichelna. 
Později několikrát změnil majitele až jej od roku 1938 využíval K. H. Frank. 
Po skončení 2. světové války sloužil jako domov pro seniory.

Nyní tam je Památník národního útlaku a odboje Panenské Břežany
Moderní interaktivní expozice „Zločin a trest" připomíná hrůzy
 nacistické okupace českých zemí.
 Velká pozornost je věnována operaci Anthropoid a následným represím.



Vrcholně barokní kaple sv. Anny podle projektu Jana Blažeje Santiniho-Aichela je umístěna v zámeckém parku. Jedná se o stavbu s půdorysem ve tvaru trojúhelníku.
























Přeju vám pohodový den.











Komentáře

  1. Nádherná reportáž a krásné fotografie. Kaple sv Anny je úžasná. Viděla jsem ji v nějakém dokumentu o Janu-Blažeji Santinim. Bylo to moc zajímavé a ty stavby jsou opravdu jedinečné a originální a svojí krásou musí upoutat snad každého. Děkuji za zajímavý článek. Krásné a pohodové letní dny přeji.

    OdpovědětVymazat
  2. Chodím jsem moc ráda. Bydlím “vedle”😉
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Pardon … chodím SEM ))) E.

    OdpovědětVymazat
  4. Už jsem tam hodně dlouho nebyla a mám to kousek. Navíc - Santini je miláček. Milá Večernice, fotky se ti náramně povedly. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Je to krásné místo ač se smutnou historii.Já se sem podívala díky Helenky příspěvku na blogu.Kaple je nádherná.Fotila jsem tu hodně růže.
    Všimla jsem si,že mizí moje komentáře.Budou nejspíše ve spamu.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  6. Večernice, byli jsme tu před pár roky, rádi vzpomínáme a rádi se vrátíme.
    Děkuji za fotky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky