Žatec podruhé

Protože vás zaujal příspěvek o městu Žatci a vaše komentáře zněli,
 že ho neznáte, přidám přídavek.

V prvním příspěvku o městu Žatci jsem psala, že je to město sedmi čárek. 


Na náměstí Svobody byl 1.4.2001 (jen aby to nebyl apríl) objeven hrob nejstaršího pivaře světa. U kostry byla hliněná nádobka o obsahu 0,49 l, zbytky telesudu a hliněná destička se sedmi vrypy - nejstarší dochovaný pivní účet. Pohřbený byl pojmenovaný Lojza Lupulin a symbol z hliněné destičky se stal logem recesistického občanského sdružení 
"Chrám Chmele a Piva"



Prohlídka je vedena v sušárně chmele v Labyrintu mezi chmelovými žoky.
 Dvakrát jsem se musela vrátit, abych našla správnou cestu k pokladu.





Nahlédla jsem do tajemné komory Lojzy Lupulina nazvané pracovna alchymisty



Křišťálová šištice chmele 


Chmelové slavnosti se pořádají začátkem září.


Erbovní síň, ve které je erbů 300 



Chmelový maják slouží jako rozhledna, výhledy jsem již ukazovala.


Součástí vstupenky je prohlídka Galérie Sladovna.

Do historie se budova zapsala jako městská sýpka, poté obecní sladovna, dále roku 1801 jako obytný dům a v neposlední řadě jako výrobna barev a laků manželů Ferdinanda a Marie Jacobových, což ukazují nalezené a restaurované původní nápisy na fasádě. Později budova připadla státu a začala chátrat. Záchranou této budovy bylo zařazení do projektu Chrámu Chmele a Piva a v roce 2010 tak došlo k celkové stavební obnově.
 V přízemí si můžete prohlédnout stálou expozici Sladovnictví s archeologickými nálezy.





Přes útulný dvorek se jde po schodech do galérie.





V prvním patře je interaktivní výstava „Historie NeObyčejné tužky.“ Jde o celoživotní sbírku historických a raritních tužek sběratele Emanuela Petráňě. Seznámíte se s vývojem písma a psacího náčiní, a navíc si zde můžete vyrobit svojí vlastní tužku! Partnerem výstavy je KOH-I-NOOR.

V patře se nachází unikátní výstavní galerie, ve které pravidelně pořádáme výstavy od různých umělců. Další část patra prezentuje výstava „Žatec ve filmu“ s krátkými ukázkami českých a zahraničních filmů natáčených v Žatci.








Po dlouhé prohlídce jsem hledala toalety a na chodbě měli staré latríny.
Poklop jsem nezvedala.

Funkční  nové toalety byly naproti.


Abych nekončila latrínou, tak ještě pár záběrů z města.







Tímto se loučím s městem Žatec.

Díky, že jste vydrželi až sem, bylo to dlouhé. 

Pohodový den.


Komentáře

  1. Vůbec nevadí, milá Večernice. I když pivo vlastně nepiju, tvoje reportáž mě moc bavila.
    Přeji hezký zbytek neděle, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavé čtení. Někde u Žatce jsem byla v druhé polovině minuleho století na chmelové brigádě.:)

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavé fotografie. Přeji hezké léto.

    OdpovědětVymazat
  4. Žatec mám strašně daleko, vždyť jen do Prahy to mám víc než 400 km. Takže v Žatci mě spíše nečekej. Pivo piju jen v létě, ale jak píše Maruška, na chmelové brigádě jsem nebyla, my jsme jezdili z gymplu na brambory do Jeseníků. Takže byla by škoda nepodívat se na Tvou reportáž, ale vždy se najde někdo, kdo se podívá a mně délka nevadí!
    Dokud člověk může, měl by cestovat. ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Je tam hodně zajímavostí.Přemýšlím nad podzimní dovolenou a možná bych měla vzít manžela,jako velkého pivaře právě sem
    Hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky